چارلی کافمن، کارگردان و نویسنده برجسته، در مصاحبهای به چالشهای موجود در صنعت سینما و تأثیر هالیوود بر وضعیت جهان میپردازد. او همچنین نگرانیهای خود را درباره هوش مصنوعی و مسئولیت هنرمندان در تولید محتوای معنادار بیان میکند.
چارلی کافمن، نویسنده و کارگردان برجستهای که آثار تحسینشدهای مانند “Being John Malkovich”، “Adaptation”، “Eternal Sunshine of the Spotless Mind” و “Synecdoche, New York” را خلق کرده است، در حال حاضر با چالشهای قابل توجهی روبرو است. او به تازگی ابراز کرده که قادر به راهاندازی پروژههای سینمایی خود نیست و این موضوع به شدت او را آزار میدهد. “من در حال تجربهی دشواریهای زیادی هستم”، او با ناامیدی میگوید. “من فردی نیستم که مردم بخواهند به او اعتماد کنند. این موضوع واقعاً ناامیدکننده است.”
یکی از پروژههای اخیر کافمن، فیلمی به نام “Later the War” است که قرار بود با بازی ادی ردمین ساخته شود. این فیلم داستان سازندهای از رویاها را روایت میکند که به دنیای کابوسها وارد میشود. اما تولید این فیلم به دلیل مشکلات مالی در بلگراد متوقف شده است و کافمن امیدوار است که این پروژه دوباره از سر گرفته شود. علاوه بر این، او به کمبود خواب نیز اشاره میکند و میگوید: “من خواب خوبی ندارم.” این جملات، تصویر شخصیتی خسته و نگران را از کافمن به نمایش میگذارد.
کافمن به تازگی فیلم کوتاهی به نام “How to Shoot a Ghost” را در جشنواره فیلم ونیز به نمایش گذاشته است. این فیلم که به زیبایی نوشته شده و دارای عناصر شاعرانه است، داستان یک عکاس متوفی را روایت میکند که در آتن با یک مترجم هممرگ خود سفر میکند. این فیلم به نوعی تلاشی است برای نشان دادن زیباییهای زندگی و مرگ و به کافمن این امکان را میدهد که در مورد امید و زیبایی صحبت کند. او میگوید: “من فکر میکنم این یک فیلم امیدوارکننده است. شاید این بیشتر به خاطر نویسندهاش، Eva H.D، باشد. او زیبایی و درد را به طور همزمان میبیند و میداند که این دو از هم جدا نیستند.”
آیا کافمن نیز میتواند زیبایی را ببیند؟ او پس از مکثی طولانی پاسخ میدهد: “من میتوانم، اما اضطراب زیادی دارم و فکر میکنم این موضوع مانع از تجربه کامل زندگی میشود.” این جمله نشاندهندهی تضاد درون اوست؛ او به عنوان یک هنرمند، در تلاش برای خلق زیبایی در حالی که خود با چالشهای روحی روبروست.
کافمن در ادامه به تأثیر هالیوود بر وضعیت کنونی جهان اشاره میکند و میگوید: “فکر میکنم جهان در وضعیت وحشتناکی است و هالیوود نیز نقشی اساسی در این موضوع دارد.” او به این نکته میپردازد که اگر هنرمندان سعی کنند به آنچه که مردم میخواهند پاسخ دهند، در واقع در حال تقلید از هوش مصنوعی هستند. “این همان دلیلی است که هالیوود هر ده سال یک بار همان پنج فیلم را بازسازی میکند. ما به یک فرمول برای ساخت فیلم رسیدهایم.”
کافمن به نگرانیهای خود درباره هوش مصنوعی میپردازد و اظهار میدارد:
هوش مصنوعی هرگز نمیتواند چیزی هنری خلق کند. این تکنولوژی ممکن است ما را فریب دهد که فکر کنیم چیزی را خلق کرده است، اما این حقیقت ندارد.
او بر این باور است که هنر باید نمایانگر تجربیات انسانی باشد و اگر این ارتباط قطع شود، ما به عنوان انسانها در معرض خطر قرار خواهیم گرفت.
کافمن در نهایت به این نکته میرسد که انسانها باید تلاش کنند تا با یکدیگر ارتباط برقرار کنند و تجربیات انسانی را به اشتراک بگذارند. او با وجود آسیبپذیریهای خود، در تلاش است تا حقیقت را از دل مشکلات بیرون بکشد. “من نیز فردی آسیبدیده هستم، اما در حال تلاش برای حقیقت هستم.” این جمله نه تنها نشاندهندهی تلاش او در دنیای سینما است، بلکه به ما یادآوری میکند که تلاش برای زیبایی و حقیقت، همواره در دل چالشها و مشکلات انسانی میتپد.
مدیرعامل بزرگترین ناشر دیجیتال و چاپی در ایالات متحده، گوگل را به عنوان یک «نقش…
اخراجهای اخیر در xAI در شب جمعه، استارتاپ هوش مصنوعی ایلان ماسک، 500 نفر از…
مقدمهای بر افکار مصطفی سلیمان مصطفی سلیمان، بهعنوان یکی از چهرههای پیشرو در حوزه فناوریهای…
تا همین چند سال پیش، مدیریت مشتری بیشتر شبیه به یک جور تلاش پراکنده بود.…
تصور کنید در حال جستجو در اینترنت هستید و میخواهید اطلاعات دقیقی درباره "علی دایی"…
Grammarly اکنون با یک رابط کاربری مبتنی بر اسناد جدید به میدان آمده است که…