غذا با طعم هوش مصنوعی؛ چت بات در رستوران چیست؟

غذا با طعم هوش مصنوعی؛ چت بات در رستوران چیست؟

فهرست مطالب

تصور کنید وارد رستوران مورد علاقه خود می‌شوید، بدون معطلی و با لمس چند دکمه ساده روی گوشی خود، غذای مورد علاقه‌تان را سفارش می‌دهید؛ در مورد مواد اولیه و نحوه پخت آن سوال می‌پرسید و حتی بدون نیاز به گارسون، حساب خود را پرداخت می‌کنید. این یک دنیای خیالی نیست، بلکه عصر هوش مصنوعی است که با ورود چت‌بات‌های هوشمند به رستوران‌ها به واقعیت تبدیل می‌شود. چت‌بات‌ در حقیقت، هوش مصنوعی‌ مبتنی بر گفتگو است که می‌تواند وظایف مختلفی را در رستوران‌ها انجام دهد. اگر صاحب رستوران هستید، از خدمات باورنکردنی این ربات با هوش مصنوعی شگفت‌زده خواهید شد. استفاده از چت بات در رستوران، باعث افزایش رضایت مشتریان، کاهش هزینه‌ها و ارتقای سطح خدمات رستوران می‌شود. آیا می‌خواهید مشتریان را عاشق رستوران خود کنید؟ کافی است شما هم چت بات خودتان را داشته باشید!

 تعریف چت بات در رستوران به زبان ساده

چت بات، نرم افزار یا برنامه مبتنی بر هوش مصنوعی است که به مشتریان رستوران‌ها اجازه می‌دهد بدون نیاز به ارتباط با کارکنان انسانی، سوال‌های خود را بپرسند، غذا رزرو کنند و یا غذای خود را شخصی‌سازی کنند. چت بات‌ها قابلیت یادگیری ماشینی دارند و هرچقدر تعامل و گفتگوی مشتریان با آنها بیشتر شود، پاسخ‌های هوشمندانه‌تر و دقیق‌تری می‌دهند. 

کاربردهای چت بات در رستوران چیست؟

شاید به عنوان یک صاحب رستوران این سوال را داشته باشید که کاربرد چت بات‌ها در رستوران‌ دقیقا چیست؟ آیا آنها واقعاً همینقدر جادویی و پرکاربرد هستند؟ در این بخش قصد داریم به این سوال پاسخ دهیم.

پیشنهاد آیتم‌های منو

یکی از کاربردهای جذاب چت بات در رستوران، پیشنهاد آیتم‌های منو است. فرض کنید یکی از بازدیدکنندگان  سایت رستوران شما می‌خواهد برای وعده شام یک پیشنهاد مناسب پیدا کند. هنگام ورود او به سایت، یک صفحه چت تعاملی مربوط به چت بات ظاهر می‌شود و از او می‌پرسد که «چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟»؛ سپس لیستی از پیشنهادات جذاب غذایی را در قالب کارت منو نشان می‌دهد.

چت بات این قابلیت را دارد که غذاها و نوشیدنی‌هایی را پیشنهاد کند که مشتری هیچ وقت آنها را تجربه نکرده است. همچنین می‌تواند بهترین نوشیدنی مناسب با غذای مشتری را به او پیشنهاد کند. با این کار، نه تنها وفاداری و اعتماد مشتری به رستوران شما بیشتر می‌شود؛ بلکه تجربه مشتری نیز بهبود پیدا می‌کند.

رزرو کردن سریع و آسان

با یک چت بات، از تلفن‌های پشت سر هم خلاص می‌شوید؛ از طرفی مشتریان نیز زمان خود را پشت تلفن هدر نمی‌دهند. آنها می‌توانند فقط با چند کلیک ساده در تلفن یا تبلت خود، ساعت، تاریخ و همچنین نوع غذای خود را انتخاب کنند؛ پس از آن  چت بات تمام فرایند رزرو را انجام داده و به اطلاع رستوران می‌رساند. سفارش غذا با چت بات از طریق نرم افزارهایی مثل تلگرام نیز امکان‌پذیر است و مشتریان می‌توانند برای رزرو غذا زمان خیلی کمتری صرف کنند.

جمع‌آوری بازخوردهای مشتری

با یک چت بات، می‌توانید ارتباط خود را با مشتریان ارتقا دهید. چت بات در صنایع غذایی می‌تواند به شما کمک کند تا از طریق ارسال یادآورهای خودکار، مشتریان خود را تشویق کنید تا نظرات خود را در وب سایت‌های معتبر یا سایت خودتان منتشر کنند.

همچنین می‌تواند با ارسال نظرسنجی رضایت مشتری، کیفیت خدمات شما را سنجیده و نظرات مشتریان را به شما انتقال دهد.

ربات‌ شما نه تنها می‌تواند بازخورد دریافت کند، بلکه می‌تواند سرنخ های بازاریابی را به شما معرفی کند. چت‌بات‌ها می‌توانند در هنگام رزرو، آدرس‌های ایمیل مشتریان را جمع‌آوری کنند و اجازه دسترسی به آنها را به شما بدهند. سپس می‌توانید با ارسال ایمیل‌های منظم، بازخورد بگیرید و ستاره‌های رستوران خود را در امتیازدهی افزایش دهید.

ساده‌سازی فرایند سفارش غذا

براساس یک نظرسنجی، بیش از 71 درصد از مشتریان ترجیح می‌دهند از چت بات برای سفارش غذا استفاده کنند. چت بات رستورانی، می‌تواند زمان رسیدن غذا به سر میز غذا را تخمین زده و به مشتری اعلام کند. با چت بات می‌توانید موقعیت غذای خود را در فرایند آماده‌سازی ردیابی کنید.

بنابراین با این ربات‌های هوش مصنوعی، اتوماسیون سفارش غذا بسیار سریع و راحت خواهد بود. مشتریان می‌توانند با ربات رستوران شما چت کرده و از او درباره غذا، کیفیت و چگونگی تحویل سوال بپرسند.

استفاده از چت بات برای سفارش غذا چه مزایایی دارد؟

از جمله مزایای استفاده از چت بات برای سفارش غذا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بهبود تجربه مشتری
  • افزایش اعتماد مشتری به برند رستوران
  • افزایش جادویی فروش
  • دقت و سرعت در سفارش‌گیری
  • ارتقای کیفیت سرویس‌دهی به مشتریان با جلب بازخوردها
  • ایجاد یک جامعه مشتری وفادار

جمع‌بندی؛ رستوران خود را به چت بات مجهز کنید

جمعه ها تلفن خود را خاموش کنید؛ چت بات تمام کارها را انجام می‌دهد! این یعنی در روز پایانی هفته و زمانی که پیک فعالیت رستوران‌ها است، شما دیگر پر مشغله و نگران نیستید. با کمک چت بات می‌توانید یک آخر هفته آرامش‌بخش را تجربه کنید. چت بات به جای شما به مشتریان پاسخ می‌دهد؛ سفارش آنها را گرفته و ثبت می‌کند. همچنین نظرات آنها را به شما منتقل می‌کند.

قطعا با پیشرفت هوش مصنوعی، مزایای استفاده از چت بات در رستوران به همینجا ختم نمی‌شود. نظر شما چیست؟ آیا تاکنون از چت بات برای سفارش غذا کمک گرفته‌اید؟ اگر صاحب رستوران هستید؛ فکر می‌کنید استفاده از چت بات چقدر برای شما مفید خواهد بود؟

شاید این مطالب برای شما مفید باشد

فرم درخواست مشاوره