جادوی چت بات در حوزه گردشگری و سفر؛

جادوی چت بات در حوزه گردشگری و سفر؛ ورود به عصر هزاره سوم

فهرست مطالب

دقیقا در همین لحظه که در حال خواندن مقاله هستید، صدها ربات هوش مصنوعی یا همان چت بات (Chat Bot) در حال ارائه خدمات در حوزه گردشگری و سفر هستند. آنها در حقیقت کارمندان مجازی شرکت‌های مسافرتی و گردشگری هستند؛ چت بات های هوشمند آمده‌اند تا به جای نیروی انسانی سنتی، 24 ساعته و بدون خستگی به تمام نیازهای مشتریان پاسخ دهند. می‌خواهید بلیت ارزان بخرید؟ به دنبال بهترین هتل در مقصد می‌گردید؟ یا می‌خواهید با جاهای دیدنی شهر مورد علاقه خود آشنا شوید؟ چت بات در حوزه گردشگری و سفر به تمام این نیازهای شما در سریع‌ترین زمان ممکن پاسخ می‌دهد.

 استفاده از چت بات به کسب‌وکارهای صنعت توریسم کمک می‌کند که از تک تک مشتریان خود به بهترین نحو پشتیبانی کنند. با مطالعه این مطلب احتمالا از پیشرفت باورنکردنی صنعت گردشگری با کمک هوش مصنوعی سورپرایز خواهید شد!

استفاده از چت بات های هوشمند در حوزه گردشگری و سفر

منظور از چت بات در حوزه گردشگری و سفر چیست؟

به زبان ساده چت بات در حوزه گردشگری و سفر، یک برنامه کامپیوتری مبتنی بر هوش مصنوعی است که می‌تواند با مسافران به صورت گفتگو (چت آنلاین) تعامل داشته باشد. این چت بات‌ها می‌توانند به سوالات مسافران پاسخ دهند؛ اطلاعات موردنیاز را در اختیارشان قرار دهند؛ همچنین به آنها در برنامه‌ریزی و رزرو بلیت و بهبود تجربیات سفر کمک ‌کنند.

کاربرد شگفت‌انگیز چت بات به همینجا ختم نمی‌شود؛ چت بات نه‌تنها یک همراه همیشگی و پاسخگو برای مسافران است؛ بلکه در نقش یک کارمند همیشه بیدار و همیشه فعال برای شرکت‌ها نیز عمل می‌کند. از مزایای این ربات‌های هوش مصنوعی می‌توان به صرفه‌جویی در زمان مسافران، کاهش هزینه سفر و بهبود تجربیات در مسافرات اشاره کرد.  

استفاده از چت بات های هوشمند در سفر

چرا شرکت‌های مسافرتی به دنبال استفاده از چت بات هستند؟

اگر به کارهایی که یک چت بات در حوزه گردشگری و سفر انجام می‌دهد نگاه کنیم، متوجه خواهیم شد که چرا شرکت‌های مسافرتی عاشق استفاده از این ربات‌های مجازی هستند. در ادامه به دلایل استفاده از چت بات در حوزه گردشگری و سفر خواهیم پرداخت.

امکان پاسخگویی 24 ساعته و همیشگی به مشتریان

چت بات‌ها می‌توانند در تمام روزهای هفته و به صورت 24 ساعته به مشتریان پاسخ دهند. به همین دلیل، مشتریان نیازی به حضور در شرکت مسافرتی ندارند و فقط با کمک گوشی موبایل خود در منزل می‌توانند سفر خود را برنامه‌ریزی کنند.

سهولت استفاده و کاربری آسان برای مشتریان

استفاده از چت بات بسیار راحت است. آنها از زبان‌های زنده دنیا پشتیبانی می‌کنند و شما می‌توانید در هر نقطه از دنیا با آنها تعامل کنید. جالب‌تر اینکه چت بات را می‌توان روی شبکه‌های اجتماعی مثل فیس بوک، تلگرام، اسکایپ و حتی توییتر پیاده‌سازی کرد.

بنابراین نیازی به نصب نرم افزارهای عجیب و غریب نیست و داشتن یک گوشی هوشمند معمولی هم کافی است.

چت بات راهنمای مشتریان در سفر

پیشنهادات هوشمند و بهبود تجربیات سفر

چت بات‌ها پس از مدتی با پردازش اطلاعات و سوالات کاربران، به یک راهنمای سفر کاملا باهوش و تیزبین تبدیل می‌شوند. آنها چیزی از یک تور لیدر با تجربه کم ندارند. می‌توانند سوالات شما را درک کنند و بهترین پاسخ را برای آن پیدا کنند؛ برای مثال می‌توانید از چت بات بخواهید که سواحل عجیب و غریب دنیا را معرفی کن. پاسخ‌های او قطعا شما را شوکه خواهد کرد!

افزایش مشتریان وفادار و خلق مشتریان جدید

با چت بات، نرخ تبدیل مشتری شرکت‌های مسافرتی به طرز جادویی افزایش پیدا می‌کند. این اتفاق بی دلیل نیست؛ زیرا مشتریان با وجود چت بات دیگر نیازی به منتظر ماندن برای پاسخ نیروی انسانی ندارند. آنها می‌توانند 24 ساعته خدمات مورد نیاز خود را دریافت کنند؛ با هزینه به مراتب کمتر و زمانی که به شدت صرفه‌جویی شده است!!!

ایجاد بانک اطلاعاتی قوی و هوشمند

چت‌بات‌ها بزرگترین بانک اطلاعاتی را در اختیار شرکت‌های مسافرتی قرار می‌دهند. این اطلاعات و داده‌ها بهترین منبع برای انجام تحقیقات و بازاریابی هدفمند است. با یک چت بات هوشمند، شرکت‌ها می‌توانند محصولات و خدمات خود را متناسب با سلیقه روز مشتریان تغییر داده و بهبود دهند.  

چت بات های هوشمند در سفر و گردشگری

کاربردهای چت بات در صنعت توریسم چیست؟

کاربردهای چت بات در حوزه گردشگری و سفر بسیار متنوع است؛ برخی از این کاربردها عبارت هستند از:

  • برنامه ریزی سفر
  • رزرواسیون آنلاین
  • پاسخ به سوالات
  • پیشنهاد تور
  • دریافت شکایات و پیشنهادات

جمع‌بندی؛ آینده استفاده از چت بات در گردشگری چگونه است؟

برای درک آینده چت‌ بات در حوزه گردشگری و سفر، کافی است نگاهی به سبک زندگی امروز داشته باشیم؛ آیا شما هم متوجه نقش باورنکردنی گوشی‌ها در زندگی خود شده‌اید؟ بدون آنها تحمل دنیای امروز با گذشت زمان سخت‌تر می‌شود. چت‌بات‌ها به دلیل اینکه خیلی راحت با گوشی موبایل قابل استفاده هستند، به احتمال زیاد به همراهان همیشگی ما در سفر تبدیل خواهند شد. آنها با کمک هوش مصنوعی می‌توانند یک مکالمه ظریف و هوشمند را با مشتریان داشته باشند. این چت‌بات‌ها علاوه بر پاسخ به سوالات ساده، به عنوان دستیار سفر عمل خواهند کرد. آنها می‌توانند وظایفی مانند رزرو بلیط، هتل، تور، رستوران و حتی ترجمه زبان را به طور خودکار انجام ‌دهند. اگر تاکنون از یک چت بات استفاده کرده‌اید؛ تجربیات خود را با ما در میان بگذارید. بنظر شما چالش‌ها و معایب استفاده از چت بات چیست؟

شاید این مطالب برای شما مفید باشد

فرم درخواست مشاوره