با نزدیک شدن به فصل خرید تعطیلات در ایالات متحده، گزارش جدیدی از بخش تجارت الکترونیک Adobe، تحت عنوان Adobe Analytics، پیشبینی میکند که این فصل خرید آنلاین به ۲۵۳.۴ میلیارد دلار فروش دست خواهد یافت که نشاندهنده افزایش ۵.۳ درصدی نسبت به سال گذشته است. این افزایش در فروش آنلاین، نشاندهنده تغییرات عمدهای است که در رفتار مصرفکنندگان و روندهای خرید آنلاین شاهد خواهیم بود.
Adobe Analytics با تجزیه و تحلیل بیش از ۱ تریلیون بازدید از سایتهای خردهفروشی در ایالات متحده و بررسی ۱۰۰ میلیون نوع کالا در ۱۸ دسته محصول مختلف، به پیشبینی دقیق خود دست یافته است. نرمافزار تحلیلی این شرکت توسط اکثریت بزرگترین خردهفروشان آنلاین آمریکا، از جمله ۱۰۰ برند برتر، مورد استفاده قرار میگیرد که این امر به آنها امکان میدهد تا درک عمیقی از الگوهای خرید آنلاین و رفتار مصرفکنندگان داشته باشند.
Adobe پیشبینی میکند که “سایبر ماندی” (Cyber Monday) دوباره به بزرگترین روز خرید سال تبدیل خواهد شد و فروش آن با افزایش ۶.۳ درصدی به ۱۴.۲ میلیارد دلار خواهد رسید. همچنین “بلک فرایدی” (Black Friday) نیز با رشد ۸.۳ درصدی به ۱۱.۷ میلیارد دلار خواهد رسید. به علاوه، انتظار میرود که مصرفکنندگان آمریکایی در روز شکرگزاری (Thanksgiving Day) حدود ۶.۴ میلیارد دلار آنلاین هزینه کنند که این رقم نیز ۴.۹ درصد رشد نسبت به سال گذشته را نشان میدهد. این روندها نشاندهنده شروع زودهنگام فروشهای آنلاین است که به مصرفکنندگان این امکان را میدهد تا از تخفیفها بهرهمند شوند.
یکی از عوامل کلیدی در افزایش فروش این فصل تعطیلات، تقاضای مصرفکنندگان برای تخفیفها است، به طوری که محصولات انتظار میرود به طور میانگین ۲۸ درصد پایینتر از قیمتهای تعیین شده به فروش برسند. همچنین، روندهایی مانند خرید از طریق دستگاههای موبایل، استفاده از خدمات هوش مصنوعی برای خرید و خدمات خرید حالا، پرداخت بعدی (Buy Now, Pay Later) نیز از دیگر عواملی هستند که به رشد فروش آنلاین کمک میکنند.
به ویژه، Adobe پیشبینی میکند که خریدهای مبتنی بر هوش مصنوعی به طرز قابل توجهی افزایش خواهد یافت و ترافیک مرتبط با هوش مصنوعی در این بخش به میزان ۵۲۰ درصد نسبت به سال گذشته رشد خواهد کرد. این افزایش در ترافیک در ۱۰ روز منتهی به روز شکرگزاری در اوج خود خواهد بود. در سال ۲۰۲۴، افزایش ۱۳۰۰ درصدی ترافیک هوش مصنوعی به سایتهای خردهفروشی ایالات متحده مشاهده شد که نشاندهنده رشد چشمگیر این فناوری در فرآیند خرید است
بر اساس نظرسنجی از ۵,۰۰۰ مصرفکننده آمریکایی، ۵۳ درصد از آنها اعلام کردند که ممکن است از خدمات هوش مصنوعی برای تحقیق قبل از خرید استفاده کنند. همچنین، ۴۰ درصد از شرکتکنندگان گفتند که از هوش مصنوعی برای دریافت پیشنهادات، ۳۶ درصد برای یافتن تخفیفها و ۳۰ درصد برای الهامگیری از هدایا استفاده خواهند کرد. Adobe انتظار دارد که هوش مصنوعی بیشتر در دستههای محصولات مانند اسباببازیها، الکترونیک، جواهرات و محصولات مراقبت شخصی مورد استفاده قرار گیرد.
یک روند دیگر که انتظار میرود در سال جاری ادامه یابد، افزایش سهم خریدهای آنلاین از طریق دستگاههای موبایل است که به رکورد ۵۶.۱ درصد خواهد رسید. در سال گذشته، سهم موبایل از خریدهای آنلاین ۵۴.۵ درصد بود که نسبت به ۵۱.۱ درصد در سال ۲۰۲۳ افزایش یافته است. هنوز مشخص نیست که این رشد چه زمانی متوقف خواهد شد، به ویژه با توجه به موجود بودن گوشیهای هوشمند با صفحهنمایش بزرگتر که خرید آنلاین را تسهیل میکند.
فصل خرید ۲۰۲۵ همچنین شاهد رشد بیشتر خدمات خرید حالا، پرداخت بعدی (BNPL) خواهد بود، که انتظار میرود ۲۰.۲ میلیارد دلار از فروش آنلاین را به خود اختصاص دهد و این رقم ۱۱ درصد بیشتر از سال گذشته خواهد بود. همچنین پیشبینی میشود که “سایبر ماندی” به یک نقطه عطف جدید برای BNPL تبدیل شود، به طوری که هزینه آنلاین در این دسته به ۱.۰۴ میلیارد دلار خواهد رسید که این نیز ۵ درصد نسبت به سال گذشته افزایش خواهد یافت.
رسانههای اجتماعی نیز در سال جاری نقش مهمی در افزایش فروش آنلاین ایفا خواهند کرد. تبلیغات در رسانههای اجتماعی انتظار میرود با افزایش ۵۱ درصدی درآمد آنلاین نسبت به سال گذشته، به رشد ۵ درصدی در سال ۲۰۲۴ نسبت به ۲۰۲۳ ادامه دهد.
در نهایت، دستهبندیهای برتر برای هزینهها شامل الکترونیک (۵۷.۵ میلیارد دلار، افزایش ۴ درصدی نسبت به سال گذشته)، پوشاک (۴۷.۶ میلیارد دلار، افزایش ۴.۴ درصدی) و مبلمان (۳۱.۱ میلیارد دلار، افزایش ۶.۵ درصدی) خواهند بود. این اطلاعات به وضوح نشان میدهد که فصل خرید تعطیلات ۲۰۲۵ میتواند به یکی از پررونقترین و هیجانانگیزترین فصلها برای خرید آنلاین تبدیل شود.
شرکت فیگما اعلام کرد که در چارچوب همکاری جدید خود با گوگل، قصد دارد مدلهای…
تحقیقات انجامشده در موسسه فناوری ماساچوست (MIT) نشان میدهد که استفاده از مدلهای زبانی بزرگ…
در دنیای رقابتی هوش مصنوعی، معمولاً این باور وجود دارد که "هرچه بزرگتر، بهتر است".…
مقدمهای بر تغییرات جدید اسپاتیفای اسپاتیفای در روز پنجشنبه بهروزرسانیهای مهمی را در سیاستهای هوش…
مقدمهای بر ارزیابیهای جدید OpenAI در روز پنجشنبه، OpenAI گزارشی جدید منتشر کرد که به…
اخیراً، اخبار مربوط به سرمایهگذاریهای کلان در زیرساختهای هوش مصنوعی از سیلیکون ولی به شدت…